سئو صفر تا صد تبدیل شدن به متخصص با ۳۰ درس رایگان!

آموزش صفر تا صد سئو رایگان سئو به زبان ساده⭐

البته به این موضوع توجه کنید، ارزش تمام صفحات دسته‌بندی یکسان نیست. خیلی از نکاتی که تا اینجا آموخته‌اید در سئو فروشگاه اینترنتی هم اجرایی هستند. برای از بین بردن ارورهای بخش coverage کارهای زیادی باید صورت گیرد. در غیر این صورت آدرس نقشه سایتتان را که با پسوند xml است پیدا کنید. یکی از راحت‌ترین کارها در وردپرس؛ ساخت سیستم اسکیمای استاندارد است.

برای دستیابی به تمام مزایای سئو خارجی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که برخی از مهم‌‌ترین آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید. استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو می‌توان از آن بهره گرفت. استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده می‌کند. به نحوی که خواننده را در نهایت به انتهای قیف (خرید یا اقدام مدنظر شما) سوق می‌دهد. فرقی نمی‌کند برای سفارش تولید محتوا انگلیسی اقدام می‌کنید و یا فارسی. در تولید محتوا، اصول استراتژی یکسان بوده و شما مراحل یکسانی را برای آن طی می‌کنید که در این بخش به آن اشاره شد.

توجه به ساخت نقشه یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته می‌شود. بسیاری از سایت‌ها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده‌اند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در این شرایط باید آن را بررسی کنید، سئو تکنیکال است. حال سایت‌هایی که از تعداد کلمات کلیدی به طور بیش از حد استفاده می‌کنند، از طرف گوگل جریمه می‌شوند و رتبه آن‌ها کاهش می‌یابد. در مقابل سایت‌هایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند و به اندازه کلمه کلیدی اصلی را به کار برده‌اند، به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل می‌رسند. فرقی نمی‌کند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید.

با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخص‌های E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است. اگر می‌خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. ما در موضوع آموزش سئو از پایه میخواهیم این سرفصل‌ها را برای شما آماده کنیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید نتیجه بهتری درمورد بحث یادگیری سئو سایت داشته باشید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بهبود Topical Authority انجام دهید، لینکسازی بین موضوعات مرتبط است. این موضوع به گوگل نشان می‌دهد شما تسلط کافی روی بخش‌های مختلف حوزه کاری خود دارید و برای قسمت‌های مختلف نیز رفرنس‌هایی را ایجاد کرده‌اید که مرتبط با یکدیگر هستند.

نرخ کلیک به ازای هر رتبه سایت کاهش می یابد و اگر در صفحه اول گوگل قرار نگیرید، رقبای شما می توانند حجم بالایی از ترافیک و کاربران سایت شما را بدزدند. ابزار Google Lighthouse یکی دیگر از ابزارهایی است که به طور ویژه برای آنالیز و سئو سرعت صفحه طراحی شده است. استفاده از یک انکرتکست در جهت رشد سئو سایت و گرفتن رتبه های صفحات آن از تکنیک های کلاه سیاه محسوب شده و توسط گوگل غبرطبیعی شناخته شده و به سئو سایت شما و رتبه های آن آسیب می رساند. برگ برنده دست سئوکاری است که با استفاده از تکنیک های درست و مختلف، بک لینک های گوناگون بسازد. کسانی که به دنبال آموزش سئو هستند معمولا توجه کمتری به سئو خارجی کرده و از این رو با استفاده از روش های غلط، به سئو سایت آسیب می رسانند. برای این که بتوانید به درستی از Off-page SEO بهره ببرید، باید با استراتژی دقیق وارد سئو خارجی شوید.

توصیه می‌کنیم که در صورت تمایل، مقاله “تاثیر استفاده از SSL بر روی سئو” را مطالعه و از تأثیرات فوق‌العاده این گواهینامه در سئو آگاه شوید. توجه کنید که فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل بسیار زیاد هستند و ما نیز قصد داریم شما را در این مقاله آموزش سئو سایت که به صورت رایگان ارائه شده با تمامی این فاکتورهای مهم آشنا کنیم. (متن یا موضوعی که کاربر در موتورهای جستجوگر به دنبال پاسخ آن است را کوئری [query] می‌گویند). فرض کنید پدر شما صاحب یک فروشگاهی لوازم جانبی موبایل، کولر گازی یا ابزارآلات است. شما ممکن است در حوزه گرافیک، ساخت و فروش عروسک، لوازم صنایع دستی و یا طرح سوالات آزمون نهایی مدارس اقدام به فروش محصولات نمایید. برخی از این آموزش‌ها را می‌توانید یکبار تولید و با فروش آنها سود بالایی را کسب نمایید.

لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمی‌دانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آن‌ها می‌پردازم. ایده اصلی در معناگرایی این است؛ از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی در صفحه استفاده شود. مهم‌ترین بخش بهینه‌سازی این است که از کلمه کلیدی به درستی استفاده کنیم. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید.

متن سئو شده هم در صفحه محصول و هم در صفحه مقاله قابل استفاده است. در فصل سئو تکنیکال توضیح دادم در صورتی که آدرس‌های سایتتان قبلا با http ایندکس شده‌اند چه کاری باید انجام دهید. از زمانی که مرورگر کروم؛ علامت not secure را در کنار سایت‌های بدون https به نمایش درآورد کاربران نیز برای استفاده از چنین سایت‌هایی مردد هستند. اشتباهی که خیلی از افراد مبتدی‌ انجام می‌دهند این است که سایتی که هنوز آماده ایندکس نیست را به گوگل ارائه می‌دهند و بعد از مدتی صدها صفحه بی فایده ایندکس می‌شوند و بودجه خزش سایت را با مشکل مواجه می‌کند. از آنجا که ۱/۵ سایت‌های دنیا و ایران با وردپرس ساخته شده‌اند؛ تصمیم گرفتم سئو سایت‌های وردپرسی را آموزش دهم.

شما میتوانید اینکار را به راحتی با اضافه کردی کدی به فایل htaccess وب سایتتان انجام دهید. این فایل یک فایل مدیریتی است که در مسیر روت هاست شما یعنی public_html قرار دارد. اگر آدرس ها را به https ریدایرکت نکنید مشکل صفحات تکراری برای شما بوجود می آید و سئوی وب سایت شما دچار مشکل خواهد شد. گاهی برخی از وب سایت ها وجود دارند که بسیار کوچک هستند و مرتبا بروزرسانی نمیشوند. Core Web Vitals معیاری است که توسط گوگل برای سنجش سرعت وب سایت شما استفاده میشود.

یک متخصص سئو اموری مانند تجزیه و تحلیل، بررسی و بازبینی و اعمال تغییرات در وب­سایتها را پیگیری می­کنند و آنها را برای موتورهای جستجو بهینه می­کنند. این کار به معنای به حداکثر رساندن بازدید برای یک وب­سایت با بهبود رتبه­بندی صفحات آن در موتورهای جستجو است. سئو نوعی بازاریابی دیجیتالی است که به طور خاص بر هدایت بالاتر یک وب­سایت در نتایج جستجو تمرکز دارد که آن جستجو در سایت­هایی مانند یاهو، گوگل و بینگ انجام می­شود. موتورهای جستجو رایج­ترین وسیله برای جذب ترافیک ارگانیک (غیر پرداختی) به یک وب­سایت  هستند که باعث می­شوند سئو بسیار رقابتی باشد. توجه داریم که یک راه­کار موفق می­تواند سطح بالایی از مواجهه با یک کسب و کار را به همراه داشته باشد. سئو عکس یکی از مهمترین بخش ها و البته پر سوال ترین موارد میباشد.

با استفاده از ابزارهای سئو شما می‌توانید بک لینک‌های رقبای خود را بررسی نمایید. بعد از این کار بهترین لینک‌هایی که دریافت کردند را تفکیک کرده و سعی کنید که شما هم از آن وبسایت‌ها لینک موثر دریافت نمایید. فقط توجه داشته باشید که باید به خوبی کیفیت لینک و مبدا لینک را بررسی کنید. همانطور که می‌دانید شما برای اینکه یک سئو خارجی خوب و با کیفیت داشته باشید، می‌توانید از پارامترهای مختلفی کمک بگیرید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هریک از کارهایی که شما انجام می‌دهید، در کنار مزایایی که برای شما دارد ممکن است معایبی نیز برای شما داشته باشد. این نکته را به این دلیل گفتیم که بدانید، لینک سازی خارجی به جهت تقویت سئو خارجی سایت معمولا یکی از بهترین راه‌های موجود شما می‌باشد.

سپس با آموزش سئو برای بهبود رتبه‌های وبسایت خود استفاده نمایید. شناخت انواع کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در بهبود جایگاه سایت شما در میان سایر رقبا دارند. به همین دلیل هم باید برای تمام محتواهای سایت خود، از محتواهای وبلاگ گرفته تا محصول نویسی، از این کلمات کلیدی استفاده کنید. شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. امیدواریم که خسته نشده باشید و تا انتهای این مقاله آموزشی رایگان با آکادمی ژاکت همراه بوده باشید.

معیار DA به سئوکارها دید خوبی از وضعیت و کیفیت سایت ارائه می‌کند. چنین پارامترها و مطالب مرتبط آن در مقالات سایت SEOEDU به طور کامل‌تر شرح داده شده‌اند و کاربران می‌توانند آموزش سئو خود را با این محتواها تکمیل نمایند. بسیاری از سایت‌ها این اجازه را می‌دهند تا شما محتوایی را در آن پلتفرم‌ها منتشر کرده و با ایجاد انکرتکستی برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید. دقت داشته باشید که بهترین سایت‌ها برای این روش، پلتفرم‌هایی است که اسپم اسکور (امتیاز اسپم بودن آنها) کمتر است. در سئو سایت آموزشی باید توجه داشت که محتوا حرف اول را می‌زند و داشتن مطالب ضعیف می‌تواند منجر به حذف شما از دایره رقابت با دیگران شود. همانطور که می دانید در دنیای آموزش سئو، موضوع ایجاد لینک‌های منفی برای وبسایت شما بسیار مهم می‌باشد.

خبرهای زیادی در مورد انواع موتورهای جستجو شنیده‌اید که هرکدام از آنها مخصوص کشور خاصی بوده و بعضی دیگر بصورت جهانی شناخته می‌شوند. نام برندهای این نرم افزارها عبارتند از گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس، بادیو و … بنا به گزارش‌های زیادی که در بین سئوکاران ارائه شده سهم جهانی گوگل ۷۵% و ۲۵% دیگر بین موتورهای جستجوی دیگر تقسیم شده است. پس در ایران نیز همین موضوع صدق می‌کند و باید سایت خود را بر پایه قوانین گوگل پیاده سازی کنیم تا بتوانیم بهترین رتبه را در نتایج بگیریم. افرادی که مسیر یادگیری سئو را طی می‌کنند، با اصول و قوانین موتورهای جستجو آشنا می‌شوند و می‌توانند با پیاده‌سازی استراتژی‌های مناسب، به بهبود عملکرد وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو کمک کنند. آموزش حرفه‌ ای سئو علاوه بر مباحث تئوری، شامل آموزش ابزارها و تکنیک‌های کاربردی نیز می‌شود تا کارآموزان بتوانند دانش خود را به صورت عملی پیاده‌سازی کنند. رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله انتخاب رنگ سایت،‌ رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره می‌بایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود.

این فرآیند از تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب‌سایت و همچنین ایجاد استراتژی‌های لینک‌سازی و بهبود تجربه کاربری را شامل می‌شود. در ادامه، به بررسی دقیق‌تر مراحل مختلف سئو و نحوه اجرای آن‌ها برای بهینه‌سازی وب‌سایت خواهیم پرداخت. این نکته را توجه کنید که تمام راه‌ها در افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان نیست و باید برای آن هزینه‌هایی به خصوص در بخش سئو خارجی درنظر بگیرید. دیده شدن سایت در گوگل در حوزه‌های پر رقابت مستلزم درنظر گرفتن بودجه‌های بزرگ و گرون است. توجه داشته باشید که استفاده از سئوکاران حرفه‌ای می‌تواند با دانش، تجربه آنها و انتخاب یک استراتژی صحیح، هزینه‌های سئو سایت‌ها را به شدت کمتر کند.

گوگل MUM مخفف عبارت Google Multitask Unified Model، به معنای مدل یکپارچه چندوجهی گوگل است که بروزرسانی آن از ژوئن سال 2021 ارائه شد. این فناوری به کمک هوش مصنوعی، بعد جدیدی از جستجو و درک اطلاعات را برای گوگل و کاربران می گشاید. به زبان ساده، گوگل MUM، این موتور جستجو را قادر می‌سازد تا با درک بیش از 75 زبان مختلف، امکان درک محتوا حتی از روی تصویر، ویدیو و نیز فایل صوتی را داشته باشد. در هنگام نوشتن ریپورتاژ تکنیک‌های زیادی وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان کاربران و خزنده‌های گوگل را جذب خود کرد. با وجود سادگی این تکنیک‌ها، اما بسیاری به آن‌ها توجهی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند نتایج خوبی را دریافت کنند. اما مسئله‌ای که پیش می‌آید، شما می‌توانید انتخاب کنید که از چه کسانی آموزش ببنید و خودتان را در مسیر درست و صحیح قرار دهید.

وردپرس به عنوان یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا، با آخرین اصول سئو بهینه شده است تا سایت‌های وردپرس گام‌های دشواری برای سئو سازی صفحات نداشته باشند. قبل از اینکه به ادامه مطالب بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل این فیلم آموزش سئو رایگان رو به آرشیو خودتون اضافه کنید. در بخش دیگر این فیلم آموزش سئو؛ مهدی محمدی توضیح می‌دهد که چگونه مفاهیم این دوره از سطح پایه شروع می‌شود و تا سطوح بالاتر ادامه پیدا می‌کند. در کنار ویدئو یا عکس ها حتماً متن هم قرار بدین و تا می تونین سعی کنین متن بیشتر بنویسین. این متن بیشتر همیشه به منزله متن طویل و طولانی نیست، در واقع تا جای ممکن باید که هم غیر طبیعی نباشه، و هم کاربرد اذیت نشه. دیگه یه حداقل استاندارد متن در صفحه که مطابق الگوریتم جدید گوگل ۶۰۰ کلمه هست باید باشه.

اما اینکه کلمات را در قالب جملات پشت سر هم قرار دهید؛ مطمئن باشید درصد کمی از کاربران مقاله شما را می‌خوانند و تجربه کاربری بدی ارائه می‌دهید و باعث می‌شوید پوگو استیکینگ اتفاق بیفتد. یعنی کاربران از سایت شما خارج شوند و روی یک نتیجه دیگر کلیک کنند. هیچ وقت (حتی اگر مطمئن هستید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را می‌دانید) این مرحله را فاکتور نگیرید. با استفاده از ابزار کبوتر به راحتی و به سرعت می‌توانید این کار را انجام دهید. برای پرورش و توسعه این کلمات نیاز به ابزارهای آنلاین تحقیق کلمات کلیدی داریم. با توجه به معیارهای فوق، برای انتخاب یک متخصص سئو مناسب برای کسب‌وکار خود، ابتدا به نیازها و اهداف سازمانی‌تان توجه کنید.

این موارد را که در ادامه به آن اشاره میکنم باید برای بهینه سازی مقالات سایت خود انجام دهید. مهم ترین تگ صفحه وب سایت شما تگ تایتل است که نقش مهمی در سئو شما دارد. شما باید حتما در تگ تایتل خود از کلمه کلیدی مدنظرتان استفاده کنید. همچنین تگ تایتل باید جذابیت بالایی داشته باشد تا CTR شما نیز افزایش پیدا کند. منظور از CTR میزان کلیک تایتل در نتایج گوگل نسبت به دیده شدن آن است.

که با آپدیت جدیدی گوگل Experience (تجربه تولید کننده محتوا) را به آن نیز افزود و این الگوریتم تبدیل شد به EEAT. هدف از این الگوریتم آن است که محتوای سایت باید در نزد گوگل دارای اعتبار باشد و این اعتبار به واسطه تخصص نویسنده و صاحب سایت تأمین شود. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای دسترسی به اینترنت، گوگل الگوریتم Mobile First Index را معرفی کرده است. این الگوریتم به گوگل اجازه می‌دهد تا نسخه موبایل وب‌سایت‌ها را به عنوان نسخه اصلی برای ایندکس‌کردن و رتبه‌بندی در نظر بگیرد. در آموزش رایگان سئو لازم است که به نوع دیگری از روش اجرای سئو بپردازیم و آن کلاه خاکستری هست. سئو شاخه پرطرفداری از تخصص دیجیتال مارکتینگ است که علاقه‌مندان زیادی در سال‌های اخیر به سمت این حوزه پرچالش و پردرآمد جذب شده‌اند.

می‌توانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آن‌ها دسترسی بدهید. هر نویسنده با دسترسی خود می‌تواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند. کیورد تارگتینگ یعنی در هر صفحه قرار است روی چه کلمه کلیدی کار شود. معمولا متخصصین سئو خوشه‌سازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام می‌دهند. من هم قبلا با نرم افزار اکسل این کار را انجام می‌دادم و کار بسیار خسته‌کننده‌ای بود. ضمن اینکه در هنگام دریافت پروژه نکات مهم (وضعیت قبلی) را یادداشت کنید و سپس بعد از مدت زمان توافقی؛ KPIها را بررسی کنید.

سپس با شرت‌کات CTRL+K یا با کلیک روی تصویر سنجاق یک کادر برای شما باز می‌شود. در واقع با این مار؛ موضوع اصلی صفحه به موضوعات کوچک‌تری شکسته می‌شود. البته با افزونه رنک مث هم می‌توانید کار کنید اما من یواست را ترجیح می‌دهم. چنانچه دروس بالا را به دقت مطالعه کرده باشید؛ در وردپرس فقط کافی است نکات را پیاده‌سازی کنید. توصیه می کنم به محض اینکه دکمه انتشار محتوایتان را زدید؛ آدرس صفحه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. درست است که بک‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی نوفالو هستند اما شبکه‌های اجتماعی اتوریتی بالایی دارند و چنانچه در حجم گسترده؛ بک‌لینک نوفالو از شبکه‌‌های اجتماعی بگیرید؛ می‌تواند تا حدی موثر باشد.

لطفا در حفظ آن کوشا باشید چون این کتاب سئو حاصل ۱۰ سال تجربه شخصی در عملیات بهینه سازی سایت های مختلف بوده که از سال ۹۱ تجربیات در اختیارتان قرار خواهد گرفت. این روش بر پایه رعایت اصول و قوانین موتورهای جستجو استوار است و با تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کاربران، به بهبود رتبه وب‌سایت در درازمدت کمک می‌کند. کسب درآمد از سئو پس از گذراندن دوره آموزش حرفه‌ ای سئو، به مهارت و تجربه شما در این حوزه بستگی دارد. با تسلط بر جنبه‌های مختلف سئو مانند سئو تکنیکال، سئو محتوا و سئو خارجی، می‌توانید خدمات گوناگونی را به کسب و کارها ارائه دهید. یادگیری سئو نیازمند درک عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو و عوامل موثر بر رتبه‌بندی وبسایت‌ها است.

اصلی کار این است که تلاش کنیم آن را به رتبه 1 تا 5 نتایج برسانیم. چرا که این 5 سایت بیش از 90 درصد درآمد حوزه را به خود اختصاص می‌دهند. یاد بگیرید که چگونه کلمات کلیدی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و در صفحات از آنها استفاده کنید. این کار سبب می‌شود که مخاطبان در مدت زمان کوتاه تری شما را در نتایج گوگ پیدا کنند. آموزش سئو PDF، به ای‌بوک و کتاب‌های الکترونیکی گفته می‌شود که می‌تواند شامل تمامی اصول سئو سایت و یا بخشی از سئو به صورت تخصصی باشد. آموزش سئو دی ام روم به مدت یک ساعت، به صورت رایگان برای تمامی دانشجویان ضبط شده است و شما می‌توانید از طریق لینک زیر، این فیلم ارزشمند را همیشه در نزد خود نگه دارید.

این کار به شما امکان می‌دهد تا بفهمید آن‌ها چگونه کلمات کلیدی را در محتوای خود به کار برده‌اند. همچنین، می‌توانید نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی خود استفاده کنید. این الگوریتم گوگل که در سال ۲۰۲۲ آخرین آپدیت آن منتشر شده، و همانطور که از اسمش پیداست شامل قوانین سخت گیرانه گوگل در رابطه با صفحاتی است که ارتباط مستقیمی با سلامت و پول کاربر دارد. سایت‌های فروشگاهی که کاربران در آن‌ها محصولی را خریداری می‌کنند یا سایت‌هایی که محتواهای پزشکی و آموزشی که مستقیم با سلامت افراد سر و کار دارند در زیر ذره‌بین این الگوریتم هستند. از طرفی الگوریتم YMYL ارتباط و درآمیختگی زیادی با الگوریتم EAT دارد و بر اساس فاکتورهای این الگوریتم که در بالا گفته‌ایم قوانین خود را بر روی رتبه بندی صفحات اعمال می‌کند.

لینک گرفتن از سایت ها پروسه خاصی دارد و همینجوری الکی اگر از هر سایتی بک لینک بگری بدون برنامه قطعا جریمه میشید و سئو سایت شما منفی خواهد شد. نکته ای هم هست که باید بدانید شما خودتان هم میتوانید برای سایتتان بکلینک بسازید اما باید طبق برنام باشد که تو بخش آموزش سئو کامل از پایه تا پیشرفته همه این موارد به شما گفته شده است. در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار مهم است تا بتوانید درک کلی از اقدامات سئو داخلی داشته باشید. منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که می‌توانند صفحات، پست‌ها، طبقه بندی‌ها، دسته‌ها، برچسب‌ها و urlهای‌ آنها باشد. ساختار سایت از آنجایی مهم است که گوگل را هدایت می‌کند، با محتوای شما رقابت نخواهد کرد و تجربه کاربری و درک کاربر از سایت شما را تسهیل خواهد نمود. به طور کلی می‌توان گفت که ریپورتاژ خبری برای سئو خارجی بسیار مناسب است و می‌تواند گزینه‌ی خوب و ایده آلی برای بک لینک‌ها باشد.

اما تیم دی ام روم تمایل دارد که تجربه‌ای را با شما در همین قسمت در میان بگذارد. اگر پس از چند روز از انتشار مطالب، محتوای خود را در صفحه اول مشاهده کردید نباید مغرور شوید و بالعکس اگر محتوای شما به صفحات بعدی منتقل شد، امید خود را از دست ندهید و دست از کار نکشید. یکی از راه‌های تامین امنیت وب سایت استفاده از گواهینامه SSL است. داشتن گواهینامه SSL از عوامل موثر و ضروری برای تمامی سایت‌های تجاری و فروشگاهی محسوب می‌گردد. در صورتی که این گواهینامه به درستی پیاده سازی و نصب نشده باشد، امنیت کاربران برای گوگل به اثبات نرسیده و در بسیاری از نتایج در جایگاه‌های پایین‌تری قرار خواهند گرفت.

پنگوئن به عنوان انقلابی در دنیای آف پیج از سال 2011 در حال مبارزه با لینک های خریداری شده و لینک های اسپم (غیر طبیعی) می باشد. پنگوئن تا به امروز آپدیت های زیادی داده است که بعد از هر آپدیت برخی از سایت های خاطی جریمه و از نتایج حذف شده اند. ساز و کار الگوریتم برت کمی پیچیده تر است، برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش الگوریتم برت مراجعه نمایید. همچنین BERT سعی میکند کل عبارت جستجو شده را کنار هم بگذارد تا مفهوم را به طور کامل و با درک حروف اضافه متوجه شود. مثلا دو عبارت "ارسال بار از تهران" و "ارسال بار در تهران" دارای دو مفهوم کاملا متفاوت هستند و فقط حرف اضافه "از" و "در" در آنها متفاوت می باشد که برت به خوبی متوجه تفاوت آنها می شود. زمانی اتفاق می افتد که 2 یا چند صفحه داخلی ما یک هدف داشته باشند و برای رتبه گرفتن با هم رقابت کنند.

گول زدن این الگوریتم به کمک استراتژی‌های سئو کلاه سیاه امری سخت خواهد بود. چرا که علاوه بر پارامترهای کمی محتوا به رفتار کاربران نیز اهمیت میدهد. در صورتی که محتوای خود را به صورت فنی ویژه موتورهای جستجو تنظیم کنید، به احتمال زیاد آن را به رسمیت نخواهد شناخت. سعی کنید محتوای خود را به صورت کامل و جامع برای مخاطب بنویسید و از عملی درخواست نمایید. سوشال مدیا یکی از ابزارهای کلیدی در سئو و دیجیتال مارکتینگ شمار می‌رود و شما می‌توانید از این شبکه‌ها در جهت بهبود رتبه گوگل خودتون استفاده کنید. فقط کافیه داخل هر کدام از شبکه‌های معروف و محبوب مثل اینستاگرام ، یوتیوب ، توییتر ، لینکدین و… پروفایل بسازید و لینک سایت خود را در پروفایل این شبکه‌ها قرار بدهید و طبق اصول تولید محتوای بهینه داشته باشید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/