افزایش نرخ اشتراک در مسابقه
افزایش تعامل اینستاگرام انواع روش 100% تضمینی کاربر مجازی
یکی دیگر از جذابترین و حرفهایترین روشهای برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده از یک هشتگ خاص است. اگر شما هم به عنوان یک کسبوکار میخواهید فالوورهای صفحه خود را به صورت هدفمند افزایش دهید، میتوانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنید. در این مقاله راجع به نحوه برگزاری قرعهکشی اینستاگرامی صحبت کردیم. هیچوقت فراموش نکنید که اولین و مهمترین کاری که باید بکنید، تعامل با فالوورهاست. مسابقه هم یکی از بهترین راههای بالا بردن تعامل در اینستاگرام است.
مثلا میتوانید از طریق یک ویدیوی زنده در اینستاگرام برندگان خود را اعلام کنید. حتی میتوانید از خود مشتری کمک بگیرید و از او بخواهید تا داستان خود را در قالب یک فیلم یا متن در اختیارتان بگذارد و همان را به نمایش بگذارید. قبل از راهاندازی مسابقه، باید اعلام کنید که چگونه برندگان خود را انتخاب خواهید کرد. برای مثال، با رایگیری برندگان را مشخص میکنید یا با قرعهکشی، نظر داوران و غیره. همچنین، باید اعلام کنید که برای مشخصکردن برندگان چه معیارهایی را در نظر میگیرید.
همچنین باید از نوشتههای شعاری برای اهداف تحقیقات بازار استفاده کنید. آنها کمی در مورد آنچه مردم در کسب و کار شما به دنبال آن هستند به شما میگویند. این کمپینها، برای مسابقات کوچک و سادهای مناسب است که در مدت کوتاهی برگزار میشوند. این نوع مسابقهها در طول مناسبتها و جشنوارههای خاص یا برای امتحان کردن میزان تاثیر یک شیوه برگزاری مسابقه، به وجود میآیند. ناگفته نماند که شما زمانی میتوانید بازاریابی موفقی داشته باشید که فروشگاه اینترنتیتان هم حرفهای باشد.
این تعاملات و مشارکت کاربران در اینستاگرام و بیزینس اکانت به تولید مشتری و بهبود فروش کسب و کار شما کمک زیادی می کند. برگزاری مسابقه اینستاگرامی غالباً در صدر جدولِ پربازده ترین و مؤثرترین روشهای رشد صفحات اینستاگرامی قرار گرفته است. با استفاده از ابزارهایی که عدد تصادفی تولید میکنند میتوانید از لیست خود یک برنده اعلام کنید. ایده مسابقه اینستاگرامی در ترغیب مخاطبان برای شرکت در مسابقه بسیار اهمیت دارد. شما با برگزاری مسابقه آنلاین و بررسی نمونه متن مسابقه اینستاگرامی برند خود را تبلیغ کرده و مخاطبان بسیاری از پیج شما بازدید کنند. همچنین اگر محصول یا خدماتی را ارئه می دهید با برگزاری یک مسابقه آنلاین با ایده های جذاب خواهید توانست مشتریان جدیدی را جذب کنید.
این مورد هم میتواند باعث ایجاد احساس صمیمیت و راحتی در فالوورها شود. در نتیجه، بیشتر با شما ارتباط خواهند داشت و نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت. هدف از برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی فقط افزایش فالوور نیست. باید بررسی کنید که آیا مسابقه به هدف اصلی (مثل افزایش آگاهی از برند، جذب مشتری جدید، یا افزایش فروش) رسیده است یا خیر. یکی از چالشهای اصلی در برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی، جلوگیری از سوءاستفاده و تخلفات کاربران است. برخی افراد از فالوورهای فیک، تقلب در رأیگیری و روشهای غیرمنصفانه برای برنده شدن استفاده میکنند.
این نوع مسابقه در اینستاگرام بسیار رایج است؛ حتماً تا کنون در صفحاتی دیدهاید که از شما میخواهند یک پست را لایک کنید تا در قرعهکشی مسابقه آنها شرکت داده شوید. اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که از اینستاگرام برای بازاریابی کسبوکار اینترنتی خود استفاده میکنید، حتماً میدانید که عامل مهم موفقیت جذب کاربران هدفمند است. با لایسنس گذاری، شما قادر به تنظیم محدودیتهایی برای استفاده از محصول خود هستید. این امر میتواند شامل محدود کردن دسترسی به محصول، تعیین نوع استفاده یا حتی محدودیت زمانی باشد که باعث میشود کاربران تنها به محصول در مدت زمان مشخصی دسترسی داشته باشند. VOTIGO به شما امکان میدهد تا کمپین های بازاریابی تعاملی زیبایی مثل مسابقهی تبلیغاتی جایزه دار، کوییز، نظرسنجی، شرط بندی و مسابقات دیگر بسازید.
بسیاری از افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند، برای کسب اطمینان از اعتبار پیجهای فروشگاهی به قسمت بایو اکانتها سر میزنند. درج آدرس وبسایت و دیگر شبکههای اجتماعی بههمراه اطلاعات کامل پیج در این بخش به افزایش اعتماد کاربران، افزایش دنبالکنندگان و افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود. مسابقات آنلاین و هدایا یکی از مؤثرترین روشها برای جلب توجه کاربران، افزایش ترافیک سایت و افزایش تعامل کاربران با برند شما هستند. با طراحی یک استراتژی مناسب برای مسابقات و ارائه جوایز جذاب، میتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کرده و بهطور همزمان تعامل و وفاداری کاربران را افزایش دهید. در این مقاله به بررسی راهکارهای موثر برای افزایش بازدید سایت از طریق مسابقات آنلاین و هدایا میپردازیم. برندهای بزرگ برخی از مسابقههای مهمشان را توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام تبلیغ میکنند تا افراد بیشتری در مسابقه شرکت کنند.
همزمان با سیصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک در پایتخت در سال ۱۴۰۴ با حداکثر آراء موافق، ۵۰ درصد افزایش یافت. سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است. استفاده از این موارد، علاوهبر افزایش صمیمیت میان شما و مخاطبین، بهعنوان یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار نیز عمل خواهد کرد. با بهرهگیری از انواع نظرسنجی، از انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود برای بهینهسازی رویدادهای آینده استفاده کنید. ابتدا، سراغ آشنایی با مفاهیم و استراتژیهای بازاریابی مرتبط با رویدادهای فروش میرویم. در ادامه به 3 تا از مهمترین معایب مسابقههای اینستاگرامی اشاره میکنیم.
در اینجا به برخی از این ایده ها را خواهیم گفت که بعد از برگزاری مسابقه برای حفظ تعامل کاربران کاربرد دارد. پس از پایان مسابقه، اعلام برندگان و نحوه قرعهکشی باید شفاف و عادلانه باشد. اعلام برندهها را در شبکههای اجتماعی و سایت خود انجام دهید و برندگان را تشویق کنید که تجربه خود را به اشتراک بگذارند. این کار میتواند باعث ایجاد موج تبلیغاتی جدید برای مسابقههای بعدی شما شود و کاربران بیشتری را به سمت سایت شما جذب کند. میتوانید یک سوال طرح کنید و از فالوورها بخواهید جواب سوال را در باکس استوری بنویسند. هر چه سوالی که برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی مطرح میکنید به یک معما نزدیکتر باشد، جذابیت بیشتری برای فکر کردن به پاسخ درست و شرکت در مسابقه برای فالوورها دارد.
در صورتیکه که امکان دارد با استفاده از قابلیت لایو اینستاگرام، روند انتخاب برنده را به صورت لایو برگزار کنید. اما اگر انتظار دارید که بیش از 30 محتوای ارسالی از مخاطبان به شما برسد، نظارت بر روند مسابقه دشوارتر خواهد بود. در چنین شرایطی، از ابزارهای مختص اینستاگرام مثل آیکونواسکوئر (Iconosquare) استفاده کنید. یکی از مثال های جالب درباره ی جایزه ی مسابقه، مسابقه ی طراحی واقعی تصویر از برند اسپری (Sperry) بوده است. این برند، از شرکت کننده ها خواست که تصاویر “حماسی”ای پست کنند که بازنمون ادیسه باشد.
محتواهای تعاملی میتوانند مشارکت و توجه مخاطبان را به وبسایت و پروفایل های شما در شبکه های اجتماعی جلب کنند؛ SNAPAPP، با این هدف طراحی شده که شما را در ساخت این چنین محتواهایی کمک کند. با استفاده از این ابزار شما میتوانید محاسبه گر، تست ارزیابی و شخصیت، ویدئوی تعاملی و تست و کوییز دانش بسازید. علاوه بر تمام محتواهای تعاملی که میتوانید با استفاده از این برنامه بسازید، امکان تنظیم و طراحی مسابقات و شرط بندی های مختلف برای وبسایت یا دیگر شبکه های اجتماعی نیز برای شما مهیّاست. شما حتماً باید شرایط و راهنمای ورود به مسابقه را برای شرکت کننده ها توضیح دهید و با استفاده از موارد تبلیغاتی، آنها را به سمع و نظر مخاطبان برسانید. گاهی از اوقات، مسابقه ی شما بر مبنای یک هشتگ طراحی میشود که اصلاً نام برند شما در آن هشتگ نیست. اگر هدف شما این است که مخاطب، نام برندتان را در تصویر یا پست خود درج کند، باید این قضیه را صراحتاً برای ایشان توضیح دهید.
برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روشها برای افزایش تعامل کاربران و گسترش آگاهی از برند هستند. در ادامه، انواع مسابقات پرطرفدار را بررسی میکنیم و مزایای هرکدام را توضیح میدهیم. نظرسنجی از مخاطبان در استوریها یک روش ساده و کاربردی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. از طریق مطرح کردن سوالهای جذاب میتوانید فالوورهای خود را به شرکت در نظرسنجی ترغیب کنید. گرفتن بارخورد و نظر مخاطب این حس را به او القا میکند که جزئی از پیج و کسب و کار شما و به تولید کننده محتوا نزدیک تر است. همچنین نظرات مخاطبان اطلاعات بسیار سودمندی را به شما خواهد داد که برای تولید محتوا ایده های جدید تر و کاربر پسند تری را به دست آورید.
در این صورت می توانید مطمئن شوید که هرکس وارد مسابقه می شود با فعالیت پیج شما درگیر است. درحالی که با دادن هدایای نقدی یا متفرقه دنبال کنندگان تصادفی را جذب می کنید که پس از پایان مسابقه احتمالا شما را انفالو خواهند کرد. ایده برای جایزه دادن از اولین کارهایی است که باید قبل از شروع مسابقه آنلاین به آن فکر کنید. شما باید در ابتدا تعیین کنید که جایزه مسابقه چه خواهد بود و بهتر است از ایده خاص برای هدیه استفاده نمایید. باید مطمئن شوید هدیه ای که انتخاب کرده اید مسابقه شما را ارزشمند خواهد کرد.
با این استراتژی، جشنواره فروش را به رویدادی هیجانانگیز و تجربهای ماندگار در ذهن مخاطبان خود تبدیل خواهید کرد. پاسخ به سؤالات بالا را تنها از طریق مطالعه و شناسایی دقیق مخاطبان هدف و مشتریان بالقوۀ رویداد بازاریابیتان خواهید یافت. KPI یا شاخصهای کلیدی عملکرد، معیارهایی هستند که به شما کمک میکنند میزان موفقیت جشنواره فروش خود را اندازهگیری کنید. این شاخصها به شما نشان میدهند که به اهداف خود رسیدهاید یا نه. اینستاگرام هر چند یک بستر حرفهای برای فروش نیست اما یکی از پر بازدید ترین و محبوب ترین اپهای اجتماعی در بین کاربران است.
در نمونۀ زیر که یک مثال ساده از مسابقۀ حدس بزن در استوری است، شرکتکنندهها باید تعداد شکلاتهای موجود در تصویر را حدس بزنند. همین جایزۀ جذاب میتواند افراد زیادی را به شرکت در چالش یا مسابقه تشویق کند. شاید برخی افراد افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را کار مشکل و دور از دسترسی بدانند. اما اگر نکات و ترفندهای گفتهشده در این مقاله را به خوبی اجرا کنید، مطمئن باشید به زودی شاهد پیشرفت پیج خود خواهید بود. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما کاربران گرامی اینبو مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد و انتقاد، لطفاً در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.
اگر شرط شرکت در مسابقه، لایک کردن پست و کامنت گذاشتن با هدف اینگیجمنت بالا در اینستاگرام باشد، برنده بر اساس شانس و با ابزارهای مختلف و بهصورت تصادفی از بین آیدیهای شرکتکننده تعیین میشود. جواب دادن به کامنتها نیز میتواند به افزایش نرخ تعامل اینستاگرام کمک کند. با این کار، فالوورهای شما احساس میکنند که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. هرچه کپشن طولانیتر باشد، مخاطبین بیشتر با محتوای پیج شما آشنا خواهند شد. کسانی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج بازدید میکنند، عملاً سودی برای صاحب پیج ندارند.
به منظور اعمال نظارت این چنین بر روند مسابقه، از ابزارهایی مثل تگ بورد (Tagboard) یا گوگل الرتز (Google Alerts) استفاده کنید تا متوجه شوید که چه زمانی، هشتگ موردنظر شما در فضای آنلاین ذکر شده است. در شرایط ایده آل، تم یا موضوع شما باید با بازار، محصول یا خدماتتان تناسب داشته باشد. البته شما میتوانید از مناسبت های مختلف مثل تعطیلات، فصل ها و رویدادهای بزرگ نیز به عنوان موضوع عکس یا متن استفاده کنید. در صورتی که قصد کسب بهترین نتایج را اینستاگرام را دارید، اینستاگرام را به صورت اصولی از صفر تا صد در پست آموزش جامع بازاریابی اینستاگرام یاد بگیرید. همینطور دیجیاستایل که در کپشن یکی از پستهای مسابقۀ خود تمام قوانین شرکت در مسابقه را به طور واضح برای مخاطبها بیان کرده است. در مقاله تبلیغات در اینستاگرام، با بهترین روشهای مارکتینگ در اینستاگرام آشنا شوید.
تابستان گذشته، دی مگزین، یک مجله ی سبک زندگی و شهرنشینی که در دالاس مشغول به فعالیت است، از گرمای تابستانی دالاس به عنوان یک سوژه برای اجرای مسابقه ای هیجان انگیز با هشتگ #StayCoolDallas استفاده کرد. در این مسابقه، از شرکت کننده ها خواسته شد تا تصاویری از راهکارهای خود برای خنک ماندن در گرمای شهر دالاس ارسال کنند. شرکت کننده ها، تصاویری از صرف نوشیدنی های خنک در بارها و رستوران های مورد علاقهشان و همچنین تفریحات تابستانی مهیج ارسال کرده بودند. مسابقههای درست و غلط در عین سادگی بسیار جذاب هستند و افراد زیادی به خاطر جنبهٔ سرگرمی آن تمایل دارند در این مسابقهها شرکت کنند. شما میتوانید در قالب رشته استوری، چند سوال ساده مطرح کنید که جواب آن با درست یا غلط مشخص میشود. بهعنوان مثال علیبابا پستی با عنوان خاطرات سفر طراحی و مخاطبها را دعوت کرده است تا خاطراتشان را از سفرهای دوران کودکی در کامنت بنویسند.
این کار منافع متعددی دارد که مهمتر از همه آنها، میتواند باعث تبلیغات بی واسطه برند شما از طریق محتواهای تولید شده توسط کاربران بشود. برگزاری مسابقه و قرعه کشی در اینستاگرام یکی از روشهایی است که امروزه در شبکههای اجتماعی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله، ما انواع مسابقههای اینستاگرامی را معرفی میکنیم و درباره مزایا و معایب هرکدام از آنها با شما صحبت خواهیم کرد. بعد از برگزاری مسابقه در صورت انتخاب ایده موثر در مسابقه آنلاین، متوجه می شوید که این کار چه تاثیری در رشد پیج شما داشته است. اگر به برگزاری مسابقه علاقه مند شدید به صورت ماهانه یا هفتگی یا در مناسبت های خاص مسابقه برگزار کنید. همچنین بعد از مسابقه با ایده های جالب تعامل مخاطبان خود را افزایش دهید.
از این طریق، میتوانید پلهای ارتباطی میان کسبوکارتان و مشتریان وفادار را محکمتر کرده و آنها را به کنجکاوی بیشتر دربارۀ برندتان تشویق کنید. دادههای بهدست آمده از این مرحله را برای برگزاری و پروموت جشنوارههای فروش آینده استفاده کنید. گوگل ادز به شما اجازه میدهد که تبلیغات خود را به کاربرانی نمایش دهید که بهدنبال محصولات یا خدمات شما هستند. انتخاب روش مناسب برای راهاندازی و پروموت رویداد ترویج فروش، به هدف نهایی و مخاطبان شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک لوگوی جدید هستید، به برخی از دنبال کنندگان خود اجازه دهید پیشنهادات خود را ارائه دهند. سپس به فردی که از ایده او به عنوان لوگوی جدید خود استفاده می کنید، جایزه بدهید.
هر دو عکس را در کنار هم قرار دهید یا یکی را روی دیگری قرار دهید. عکس ادغام شده را در رسانه های اجتماعی پست کنید و مسابقه ای را برگزار کنید و از مردم بخواهید تفاوت را تشخیص دهند. اگر یک رویداد ورزشی بزرگ در راه است، مانند المپیک، از آن به نفع خود استفاده کنید. پس از پایان رویداد، به یکی از افرادی که دقیقاً برنده را پیش بینی کرده است، جایزه بدهید. به عنوان مثال، از افراد بخواهید پیش بینی کنند که کدام تیم در طول جام جهانی اولین گل را میزند (اما لزوماً برنده میشود). از آنها بخواهید پیش بینی کنند که چه کسی در پرتاب دیسک برنده خواهد شد.
هنگام تعیین جایزه برندگان مسابقه اینستاگرام خود، باید مخاطبان هدف، محدودیت بودجه مالی و اهداف تهاجمی را مد نظرداشته باشید. توجه کنید با درخواست از مخاطبان برای شرکت در مسابقه، شما از آنها میخواهید در مورد موضوعی، اقداماتی انجام دهند. و برای این، شما باید جایزهای بیش از ارزش انرژی و هزینه ورود به مسابقه مشخص نمائید. برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی نیازمند برنامهریزی دقیق است. برای افزایش تعامل کاربران و رسیدن به اهداف برند، باید از مراحل مشخصی پیروی کنید.
شاید در نگاه اول، تعامل با فالوورها چندان ضروری به نظر نرسد، اما برای این بیزینسها، ارتباط بیشتر، درآمد بیشتری را نیز به همراه دارد. تعامل در اینستاگرام به مجموعهی ارتباطاتی گفته میشود که در صفحهی شما صورت میگیرد. این ارتباطات شامل لایک، کامنت، سیو، به اشتراک گذاری، پیامهای دایرکت، کلیک روی لینکها، تگها و منشنها میشود. برای آشنایی کامل با این مفاهیم، مقالهی نرخ تعامل اینستاگرام چیست را مطالعه فرمایید. هنگامی که مسابقهای را برگزار میکنید، به مردم این فرصت را میدهید که با انجام هیچ کاری جز ارتباط با برندتان، جایزه کسب کنند.
سعی کنید محتوایی تولید کنید که در زمانهای مختلف کاربرد داشته باشد. برای مثال اگر در حوزهی فیلم و سریال فعالیت دارید، میتوانید لیست بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال را در قالب یک پست معرفی نمایید. این مهم نیست که چه روشی را برای انتخاب برنده یا قرعه کشی اینستاگرام انتخاب میکنید. کاربران بایستی دقیقاً بدانند برای دریافت چه چیزی قرار است رقابت کنند.بسیاری از بیزینسها تصمیم به استفاده از روش ترکیبی دارند و از ترکیب رایگیری و هیئت منصفه برای تعیین برنده استفاده میکنند. با توجه به ظرفیت زیاد سوشیال مدیا برای افزایش فروش و جذب مشتری بالقوه، کمتر کسی پیدا می شود که در اینستاگرام بیزینس اکانت نداشته باشد. بسیاری از کسب و کارهای سنتی دیگر از روش های قدیم تبلیغات مثل چاپ و پخش تراکت، بنر و پوستر فیزیکی در سر چهارراه ها استفاده نمی کنند.
پروموشن، مجموعهای از فعالیتهاست که در راستای ترویج و معرفی یک محصول، خدمت، برند یا ایده و ترغیب مخاطب به استفاده از آن انجام میشود. هدف اصلی پروموشن، افزایش آگاهی از برند، جلب توجه مخاطبان و تشویق آنها به خرید یا استفاده از خدمات است. پس از خواندن تمام این ایدههای مسابقه، ممکن است هنوز چیزی درست پیدا نکرده باشید. اگر اینطور است، چرا مسابقهای را برای درخواست ایده برای یک مسابقه جدید برگزار نمیکنید؟ فقط از مردم بخواهید مفاهیم مسابقه خود را ارسال کنند و به فردی که از ایده او استفاده میکنید جایزه بدهید. به عبارت دیگر، به دنبال عکسی باشید که جزئیات زیادی در آن وجود دارد. برای ویرایش کپی از Adobe Photoshop (یا برخی نرم افزارهای دیگر) استفاده کنید.
شما هم میتوانید از طریق استوری، ارسال پیامک یا ایمیل به مشتریهای قبلیتان برگزاری مسابقه را اطلاع دهید. اگر سایت دارید حتما بنر مسابقه را در صفحۀ اصلی سایت قرار دهید و خبر این مسابقه را هم در تمام شبکههای اجتماعیتان منتشر کنید تا از تمام ظرفیتهای آنلاین برای اطلاعرسانی استفاده کرده باشید. در هر مسابقه باید هدف مشخصی داشته باشید تا بتوانید در انتهای مسابقه میزان دستیابی به آن هدف و در نتیجه درصد موفقیتتان را تعیین کنید. مسابقۀ اینستاگرامی میتواند اهداف متفاوتی مانند تعداد مشخصی لایک یا کامنت، جذب تعداد مشخصی فالوور جدید یا افزایش آگاهی از برند داشته باشد. باید با توجه به سلیقۀ مخاطبهایی که دارید، محتوای مسابقه را برای رسیدن به این اهداف طراحی کنید.
مثلا فرض کنید در مسابقهای از مخاطب میخواهید با قوانین خاصی عکاسی کند و وارد رقابت شود، و جایزهای که برای برنده در نظر میگیرید یک عدد تیشرت است! مثلا اگر برند آرایشی دارید و مسابقه آرایشی برگزار کردهاید، میتوانید چند آرایشگر متخصص را انتخاب کنید تا در مورد نوع آرایش شرکتکنندگان نظر بدهند و بهترین آنها را به عنوان برنده انتخاب کنند. هشتگ بالا یکی از هشتگهایی بود که در مسابقه اینستاگرامی علیبابا استفاده شد. با اینکه هشتگهای فارسی معمولا نیاز به آندرلاین (_) دارند، اما این هشتگ طوری انتخاب شده که پشت سر هم و بدون آندرلاین میتواند نوشته شود. و در نهایت، ترکیب طوری انتخاب شده که حالت عمومی ندارد و کمیاب است. بعضی مدلهای مسابقه (مثل مسابقات تولید محتوا یا چالشهای اجتماعی) تعامل پایدارتری ایجاد میکنند، درحالیکه برخی دیگر فقط یک افزایش مقطعی دارند.
مطمئناً این موضوع فالوورها را برای تعامل بیشتر با پیج ترغیب خواهد کرد. نتیجهی این کار نیز به افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام ختم میشود. اگر میخواهید کاربران اینستاگرام را به سمت پیج خود جذب کنید، یکی از موثرترین عوامل، تولید محتوای اختصاصی میباشد. اما چنانچه محتوای اختصاصی تولید کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، روز به روز به فالوورهای پیج اینستاگرام شما افزوده خواهد شد. در این صورت شما این فرصت را دارید که نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید.
تبلیغات بنری در وبسایتهای پرتردد، توجه کاربران را به جشنواره فروش شما جلب میکند. از طراحیهای خلاقانه و متنهای کوتاه و جذاب در این تبلیغات استفاده کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشند. برای این کار، به سراغ وبسایتها یا اپلیکیشنهایی بروید که در زمینههای نزدیک به برند شما فعالیت میکنند و مشتریان فعالی دارند. تعیین هدف از برگزاری جشنواره فروش به شما کمک میکند استراتژیهای بازاریابی و روشهای پروموت جشنواره را بهدرستی انتخاب کنید. این موضوع که بتوانید به مخاطبان خود چیزی را بیاموزید یا برای حل یک مشکل به آنها کمک کنید بسیار میتواند در رشد ویدیوی شما مفید باشد.
وقتی کاربران احساس کنند که شانس برنده شدن یک جایزه را دارند، تمایل بیشتری به شرکت در مسابقه و بازدید از سایت شما پیدا میکنند. اینستاگرام به پلتفرمی شگفتانگیز تبدیل شده است که افراد در آن علاوهبر تصاویر جذاب خود، ویدیوهای کوتاه، گیرا و سرگرمکننده را با سایرین بهاشتراک میگذارند. بههمین علت در این مقاله به بررسی همه نکات لازم درباره سایز پست اینستاگرام میپردازیم، همراهمان بمانید. علاوه بر پاسخ به سوالات مخاطبان، راه دیگر افزایش تعامل پاسخ به کامنت های غیر سوالی است. گاهی مخاطبان از شما تشکر میکنند و یا ایراداتی را نسبت به محتوا شما بیان میکنند. اگر کاربری از محتوای شما ایرادی گرفت و بازخورد او درست بود، تشکر کرده و با او تعامل داشته باشید.
از آنجایی که افراد بیشتری با پست مورد نظر تعامل برقرار میکنند، این نوع مسابقهها شانس بالاتری در تبدیل کاربر به مشتری و فالوور دارند. یکی از کلیدهای موفقیت در برگزاری مسابقات، سادهسازی فرآیند شرکت در آنهاست. کاربران اگر با فرآیند پیچیدهای برای ثبتنام مواجه شوند، ممکن است منصرف شوند و از شرکت در مسابقه صرفنظر کنند. قبل از برگزاری مسابقه آنلاین باید دلایل خود را برای این کار مشخص کنید. جز افرادی نباشید که تنها به دلیل اینکه دیگر رقیبان این کار را کرده اند، مسابقات را برگزار می کنند.
خلاقیت میتواند بی حد و حصر باشد، فقط کافیست کمی فکرتان را از کلیشهها آزاد کنید. این نمونه از خلاقانهترین کمپینهای تابستانی در میان برندها بود که بسیار هم موفق عمل کرد.
مسابقه در شبکههای اجتماعی بیشتر جنبۀ کسبوکاری دارد و برای اینکه به هدف اصلی در مسابقه برسیم باید اصول و قوانین خاصی را رعایت کنیم. برای طراحی مسابقه در اینستاگرام باید قوانین مسابقه را مشخص کنیم و با تبلیغات گسترده سعی کنیم کاربرهای بیشتری را درگیر مسابقه کنیم. در ادامه تمام آنچه باید دربارۀ طراحی و برگزاری مسابقه در اینستاگرام بدانید را توضیح میدهیم و چند ایده برای مسابقه اینستاگرامی را معرفی میکنیم. اگر در زمینهای فعالیت میکنید که فالوورهای پیج میتوانند در تولید محتوا به شما کمک کنند، این فرصت طلایی را از دست ندهید. از سوژهها، خبرها و پیامهایی که از طرف کاربران برای شما ارسال میشوند، غافل نشوید و آنها را با بقیهی فالوورها به اشتراک بگذارید.
حتما مسابقۀ محله را به یاد دارید که شرکتکنندگان به هر دلیلی دوست داشتند سهمی در این مسابقه داشته باشند. از بلبلی سوت زدن تا حرکتهای خارقالعاده بهانههایی برای شرکت در مسابقۀ محله بودند. البته در این مسابقهها دنبال جذب مخاطب و برندسازی در کنار سرگرمی برای کاربرها هستیم. هر از چند گاهی ویدیوهای لایو برگزار نموده و با مخاطبین پیج خود گفتگو کنید. با استفاده از لایو میتوانید به سوالات فالوورهای خود پاسخ داده و نظر آنها را راجع به پیج جویا شوید.
با برگزاری مسابقه اینستاگرامی برای افزایش فالوور واقعی بسیار موثر است . برگزاری طراحی مسابقه آنلاین باید برنامهریزیشده باشد تا بتواند شما را به هدفتان برساند! عنوان مسابقه ، شرایط شرکت در مسابقه و جوایز آن باید از قبل تعیین شده باشد. راه دیگری که باعث افزایش تعامل پست و استوری شما در اینستاگرام میشود، استفاده از موسیقی های ترند و محبوب خصوصاً در ریلزها است. برای بسیاری از افراد برقرار کردن ارتباط با یک شخص یا گروهی از اشخاص نسبت به برقراری ارتباط با یک پیج اینستاگرامی آسانتر است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری